woensdag 2 juli 2014

The Fault in Our Stars: voorpremière

Hey!

Dit is nog steeds geen recensie van een boek (ik moet toch echt mijn boek gaan uitlezen. Ik geef Netflix de schuld), maar het is wel een recensie van een boekverfilming.


Op het allerlaatste moment heb ik kaartjes kunnen krijgen voor de eerste voorpremière van The Fault in Our Stars (naar het boek van John Green) in Amsterdam.
Voor degene die niet weten waar het boek over gaat, hier het stukje tekst dat op de achterkant van het boek staat:

Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbepaalde tijd. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niemands tijdbom zijn.
De zoektocht naar de mysterieuze schrijver van hun lievelingsboek, Een vorstelijke beproeving, leidt hen naar Amsterdam. Daar neemt hun leven een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

Ik was heel benieuwd naar deze film en hij voldeed aan al mijn verwachtingen! Gelukkig, want ik was eerst een beetje bang dat, omdat mijn verwachtingen zo hoog waren, hij tegen zou vallen.
Ik was met mijn zus, die het boek niet gelezen had. Ze vroeg of er ook een beetje humor zou komen en ik twijfelde, omdat ik niet wist hoe ze de humor in beeld gingen brengen. Het is ze gelukt hoor! Het is natuurlijk een zielige film, maar toch heb ik regelmatig gelachen. Veel dialogen zijn overgenomen in de film, waar ik erg blij mee ben. Er zijn dus niet al te veel aanpassingen en het boek is zeker niet verpest!
Voor het geval jullie nog twijfelen, Shailene en Ansel zijn perfect en hebben hun rol goed neergezet.
De film zien was net zoals het boek lezen: Ik heb zowat mijn adem ingehouden tot het einde. Het verhaal maakt zeker indruk op je, ook als je het boek niet hebt gelezen.
Aan het einde van de film werden we verrast met een deleted scene (met John Green himself!) en een interview.
Nog één tip die ik wil meegeven als jullie de film gaan zien, neem zakdoekjes mee! Op momenten dat het in de film een beetje stil was hoorde je de hele bioscoop huilen. Dit zegt alles over de indruk die deze film maakt, kijken dus!

Ik geef The Fault in Our Stars daarom een 9,0 vanwege de goede combinatie van humor en drama. En oke, ik ben gewoon een beetje verliefd op de acteurs.

Gaan jullie deze film ook kijken, of hebben jullie hem misschien al gezien?


x Denise

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy