vrijdag 4 juli 2014

Review: Verslingerd door Lisette Jonkman


Flaptekst:

Het studentenleven gaat niet over rozen. Lucys relatie met Kikker staat onder druk, omdat hij een duet gaat opnemen met de beroemde zangeres Laura. Maar is haar interesse alleen zakelijk? Ondertussen kampt Lucy met een lichte social media-verslaving en eist haar populaire beautyblog steeds meer tijd en verantwoordelijkheid op. Om de chaos compleet te maken vragen haar vrienden en familie ook nog aandacht met hun problemen. Het wordt hoog tijd om prioriteiten te stellen.  Wat is nu eigenlijk écht belangrijk in het leven?

“Lees jij wel eens boeken van Nederlandse auteurs?” is een vraag die ik regelmatig voor mijn kiezen krijg. Meestal moet ik ontkennend antwoord geven. Naast de boeken die ik voor de lijst moest lezen kon ik niet zo snel een Nederlandse auteur opnoemen, behalve van de kinderboeken dan.


Als je het genre YA leest ben je in het Nederlandse wereldje niet thuis, daarom lees ik zonder er bij na te denken vooral boeken van Engelse auteurs, totdat ik Lisette Jonkman ontdekte.

Na het boek verkikkerd google ik de naam Lisette Jonkman best wel vaak. Toen ik zag dat binnenkort haar nieuwe boek in de bibliotheek kwam reserveerde ik hem zonder erbij na te denken. Ik was al helemaal enthousiast toen ik zag dat het een vervolg was op verkikkerd.
Ik lach niet vaak bij boeken (oh god, nu klink ik heel saai), maar de boeken van Lisette Jonkman laten me toch altijd weer lachen!
Wat ik zo geweldig vind aan de boeken van Lisette Jonkman, zijn de uitgebreide personages. Elk personage heeft een apart karakter. Hermelien is zeker mijn favoriet, maar Paladin vind ik ook zo geweldig. Ze zijn gewoon origineel, en dat voorkomt dat het verhaal cliché wordt.
Ik heb maar één klein puntje van kritiek en dat zijn de vele verhaallijnen in één boek. Dat vond ik afentoe een beetje storend, maar op het eind komt het wel weer goed bij elkaar.
Er worden ook heftigere onderwerpen zoals kanker en abortus aangesneden en dat vond ik eigenlijk wel fijn. Zo is het niet alleen een typisch lachboek, want dat vind ik soms een beetje onrealistisch.
Je hoeft niet bang te zijn dat dit boek daardoor minder lachwekkend is, zelfs tijdens de zielige momenten wist Lisette Jonkman toch een glimlach op mijn gezicht te toveren.



Conclusie: Ik geef dit boek een 8,0. Het is een prachtige mix tussen humor en drama.

1 opmerking:

  1. Goed geschreven! Probeer deze blog wat populairder te krijgen, meer mensen trekken, dan kunnen jullie heel ver komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy