dinsdag 1 juli 2014

Dagje Artis!

Onze blog begint echter niet met boeken, maar met een 'leuk' dagje uit =)
Ik heb al een tijdje vakantie (het enige goede aan examens: vroeg vakantie!), dus probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen in te plannen. Mijn nichtje van vijf jaar wilde al heel lang naar de dierentuin, daarom ben ik met mijn opa en oma en mijn nichtje naar Artis geweest.

Persoonlijk had ik voor een andere dierentuin gekozen, maar mijn opa wilde niet te ver reizen dus vandaar onze keuze voor Artis. Op internet ben ik een paar recensies tegengekomen en helaas klopte de meeste informatie die erin stond: Artis is achteruit gegaan.
Bij de ingang viel mijn mond al open.  We moesten vier kaartjes kopen (twee 65+, iemand van 5 en iemand van 17). Dit bij elkaar kostte 76 euro. Er zijn mensen die dit gewoon niet kunnen betalen, erg jammer voor die gezinnen die dan niet een dagje wegkunnen.
We hadden geen plattegrond genomen, omdat die geld extra kosten en mijn opa zei dat hij echt wel de weg wist. Waar hij geen rekening mee had gehouden is dat Artis in de loop van de jaren veranderd is.
De dieren zitten in erg kleine hokken en veel dieren waren niet eens in hun verblijf aanwezig. We hebben verschillende dieren gewoon niet kunnen vinden. Ook wordt een deel van Artis verbouwd, waardoor die dieren sowieso ergens anders verbleven.
Toen we in de middag een broodje wilden gaan eten waren we al gauw 15 euro kwijt. Het parkeren kostte ook 6,50 dus bij elkaar heeft deze dag bijna 100 euro gekost.
Misschien viel Artis wel tegen, omdat ik niet meer zo klein ben, want mijn nichtje vond het gelukkig wel fantastisch. Al vermoed ik stiekem dat ze de speeltuin het leukste vond.

Ik denk dat ik de volgende keer haar gezellig mee neem naar het Amsterdamse bos, dat is een stuk goedkoper en waarschijnlijk vind ze dat veel leuker.

Helaas heeft de lama niet gespuugd, al riepen alle kinderen dat hij dat moest doen. Hij kon wel goed poseren! 
Mijn nichtje vond de reptielen helemaal niet eng! Maar mijn oma wel.. 


Lekker lui naar de mensen kijken


Zijn ze niet schattig?

Wat vinden jullie van Artis? Kiezen jullie ook een andere dierentuin?

x Denise

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy