maandag 7 juli 2014

Boekenfestijn Gent bookhaul

Ik ben gisteren naar het boekenfestijn in Gent geweest. Ik moest gewoon weer naar een boekenfestijn toe, ik kon het niet laten. Ik heb verassend weinig gekocht voor mijn doen, maar alsnog een paar mooie boeken! Het voordeel is natuurlijk de prijzen daar, ik bedoel, het meeste is gewoon een stuk goedkoper dan op andere plekken. En natuurlijk hebben ze ontzettend veel. Ik vond het alleen erg jammer dat ze geen boeken van John Green hadden.

Ik heb elf boeken gekocht, waaronder een kookboek. Dus eigenlijk tien leesboeken. Normaal koop ik echt nooit Nederlandstalige boeken, al heb ik er wel een aantal in mijn boekenkast staan, maar goed. Dit keer heb ik er toch drie gekocht.


Het kookboek wat ik heb gekocht is "The Golden Book of Pasta" aangezien ik ontzettend veel van pastagerechten hou.  Er staan iets van 250 pastagerechten in en het boek was maar vijf euro, dus ik kon het echt niet laten staan. Je hebt ook veel andere 'gouden boeken', zoals van chocola, patisserie, koekjes, bakken en desserts.








Maanlied - L.J. Smith
Maanlied was het enige boek wat ik nog miste van de Vampire Diaries reeks, dus ik was ook ontzettend blij dat ik het boek daar tegen kwam. Natuurlijk was het ook wel ergens anders te koop, maar ik geef niet graag twintig euro uit voor boeken, en zeven euro vond ik wel een geschikte prijs. Eigenlijk heb ik nog niet eens de hele serie gelezen, maar ik kan er niet tegen als ik series niet bij elkaar heb en ik heb de eerste twee boeken wel vaker gelezen, en die spraken me altijd heel erg aan. Ik heb alleen nooit verder gelezen omdat ik het meestal druk kreeg met school of iets anders.
Maanlied is het zevende boek in de Vampire Diaries reeks.





Flaptekst: Elena en haar vrienden kunnen niet wachten om naar Dalcrest College te gaan, de plek waar haar ouders elkaar voor het eerst ontmoet hebben, nu ze zijn teruggekeerd uit de Duistere Dimensie. Na al het heen-en-weergeslinger tussen Damon en Stefan weet Elena nu eindelijk aan wie haar hart toebehoort: aan Stefan. Elena weet dat dit haar jaar gaat worden en zelfs Damon lijkt zich in zijn nieuwe rol te schikken. 
Weg zijn uuit Fell's Church betekent echter niet dat Elena haar verleden helemaal achter zich kan laten. Als studenten op mysterieuze wijze verdwijnen, lijkt achter elk nieuw vriendschappelijk gezicht een vijand te schuilen. Al snel breekt er paniek uit en kost het Elena, Bonnie, Meredith en Matt moeite om in elkaar te blijven geloven. 
Elena komt achter een goed bewaard familiegeheim dat haar leven op z'n kop zet en niets goeds voor de toekomst voorspelt. Kan Elena haar lot ontlopen? En zal het Stefan of toch Damon zijn die aan haar zijde zal staan tot het bittere einde?

Evercrossed - Elizabeth Chandler
Evercrossed is het tweede deel van Kissed by an Angel en ik heb ook het derde deel, Everlasting. En voor drie euro kon ik het boek niet laten liggen natuurlijk. Ik vind de schrijfstijl persoonlijk heel fijn van Elizabeth Chandler.
Flaptekst: It's been a year since Ivy's boyfriend, Tristan, died. They've both moved on-Tristan to the other side of the afterlife, and Ivy to sweet, dependable Will. Now Ivy's heading to Cape Cod, hoping to leave the horror of last summer behind. She wants nothing more than to lie on the beach, si lemonade, and hang out with her friends. 
But then a car crash ends Ivy's life.
As she floats to the beyond, looking down on the life she left behind, Tristan breathes life back into her with a passionate kiss. She wakes up in the hospital, surrounded by Will and her family, but all she can think about is the love that she lost.
But memories aren't all that's come back from the past. And this time, Ivy's not sure love will be enough to save her.



Doors Open - Ian Rankin
Ik hou van de boeken van Ian Rankin, dit is dan ook het twaalfde boek wat ik van hem heb. Het is een misdaad boek, waar ik dan ook ontzettend fan van ben.
Flaptekst: Mike Mackenzie is a self-made man with to much time on his hands and a bit of the devil in his soul. He is looking for a chance to liven up the days and perhaps give new meaning to his existence when a chance encounter offers him the opportunity to do just that. He is going to commit the perfect crime. 
With two friends from the art world, Mackenzie devises a plan to steal some of the most valuable paintings around - without anyone realising a crime was ever committed. 
But soon after he enters the dark waters of the criminal underworld, he realises it is all too easy to drown...



The Twisted Thread - Charlotte Bacon
Ik heb nog nooit een boek gelezen van Charlotte Bacon, maar de flaptekst sprak me heel erg aan dus heb ik het boek gekocht.
Flaptekst: When beautiful but aloof Claire Harkness is found dead in her dorm room one spring morning, prestigious Armitage Academy is shaken to its core. Everyone connected to the school finds their lives upended, from the local police detective who has a personal history with the academy, to the faculty and staff whose daily lives are immersed in it. Everyone wants to know how Claire died, at whose hands, and more importantly, where the baby that she recently gave birth to is-a baby that almost no one, except her small innermost circle, knew she was carrying.
At the center of investigation is Madeline Christopher, an intern in the English department who is forced to examine the nature of the relationship between the school's students and the adults meant to guide them. As the case unravels, the dark intricacies of adolescent privilege at a powerful institution are exposed, and both teachers and students emerge as suspects.


Fearless - Francine Pascal
Flaptekst: "I wish my dad hadn't made me into... the thing I am."
Gaia Moore is brilliant and beautiful. She's trained in three kinds of marital arts, has a reflex speed that's off the charts, and can break codes in four languages. 
She's also missing the fear gene.
All Gaia wants is to be like everyone else. Instead, she's left wondering about her past, her missing family... and the unavailable boy she's falling for. But everything changes when she learns that someone is hunting her down for het special skills, and they'll do anything to get her.
But Gaia isn't worried.
She is fearless.



Dreams of Significant Girls - Cristina García
Dreams of Significant Girls is een heel ander soort boek dan dat ik normaal lees, maar toch sprak de flaptekst me heel erg aan.
Flaptekst: Three very different summers. A powerful bond that stands the test of time. 
Vivien struggles with her identity. She doesn't exactly fit in with the kids in her neighborhood. To top it off she worries about her expanding waistline and endlessly infuriating family. 
Shirin is an iranian princess and honestly believes she is better than everyone else. She has no time to suffer fools.
Ingrid has never followed the rules. It is easier for her to rely on herself and grow up way to fast. She is not in the business of showing how she feels, but that isn't always easy when you never get what you want.
National book Award Finalist Cristina García weaves a story of first loves and hates, the heartbreak of being disappointed by your parents, finding what you are good at, and the realization that family is more than sharing a last name. 


Young, Restless & Broke - Blossom Kan & Michelle Yu
Young, Restless & Broke is ook een heel ander soort boek dan ik normaal lees, maar alweer een boek wat me wel heel erg aansprak.
Flaptekst: Capturing all the highs and lows of a young woman strinking out on her own in Los Angeles, Young, Restless, and Broke is a witty look at the hard knocks of life in the entertainment industry. 
Sarah Cho always knew that she'd have to rough it as an aspiring actress, but she refused to five up just because her family doesn't support her or it might be difficult. Flipping burgers and bartending to pay the bills, she is going nowhere fast in New York City... until she meets Daniel Wong. Daniel is a Hollywood soap opera producer, not to mention gorgeous. Instantly smitten, Sarah jumps at the chance to move to L.A. to pursue her ambitions-and a relationship with Daniel. But will Tinseltown turn out to be all she's dreamed of?


En dan nog de drie Nederlandstalige boeken.
Voor de liefde van mijn zoon - Jean Sasson
Flaptekst: Als klein meisje rebelleert de Afghaanse Maryam al tegen het tweederangs bestaan dat haar lot zal zijn als ze eenmaal een volwassen vrouw is. Ze wil liever als jongetje door het leven, maar wordt in haar klas al snel ontmaskerd. Als opstandige tiener is het levendige Kabul van de jaren zeventig droomt Maryam van een nieuw leven van vrijheid in Amerika. Haar vader beslist echter anders en arrangeert een huwelijk met een traditionele man, die haar slaat, misbruikt en verkracht. Ze is zielsgelukkig als ze in verwachting is en nadat haar zoontje is geboren besluit ze haar gewelddadige man te ontvluchten. Maar hij weet Maryam in Amerika te traceren en kidnapt hun kind. Jarenlang zoekt ze tevergeefs naar haar gestolen zoon, radeloos van bezorgdheid over zijn lot in het door de taliban onderdrukte en door burgeroorlog geteisterde Afghanistan.


Echte mannen eten wél kaas - Hendrik Jan Korterink
Dit boek is in feite de ontmaskering van een 'waargebeurd' verhaal, wat beschreven staat in het boek Echte mannen eten geen kaas. Daarin vertelt Maria Mosterd hoe ze vanaf het begin van haar middelbare schooltijd vier jaar lang werd misbruikt door loverboy Manou. Het schokkende relaas van Zwolse tiener werd alom voor zoete koek geslikt en het boek werd een grote besteller.
Flaptekst: Misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink ging op zoek naar de feiten. Hij sprak vele betrokkenen, onder wie de twee beste schoolvriendinnen van Maria uit de betreffende periode, de vader van Maria, en ook 'loverboy Manou' zelf. Op essentiële punten bleek Maria's verhaal niet te kloppen. Er is geen enkele aanwijzing dat Manou een loverboy is of was (en hij houdt wél van kaas). Het zogenaamde permanente gespijbel op school is inmiddels door de rechtbank tot onwaarheid verklaard. Maria's verhaal blijkt een boeiende mix van feiten en vooral veel fantasie. Echte mannen eten wél kaas biedt tevens een onthullende inkijk in de werking van de media.


De tweeling van Highgate - Audrey Niffennegger
Flaptekst: De tweelingzusjes Julia en Valentina hebben een uitzonderlijk sterkte onderlinge band. Op een dag krijgen ze een brief van een Engelse advocaat. Hun tante Elspeth Noblin, die ze nooit hebben ontmoet, is overleden en laat haar Londense appartement na aan haar nichtjes. Nadat ze van hun verbazing zijn bekomen, besluiten de meisjes deze kans op avontuur te grijpen en te verhuizen naar Elspeths prachtige flat, die uitkijkt op de Highgate-begraafplaats van Londen. Ze leren de andere bewoners van het gebouw kennen, onder wie Robert, de minnaar van hun overleden tante Elspeth, die alles over de begraafplaats lijkt te weten. Gaandeweg ontdekken de meisjes dat er nog veel leven is op Highgate. Vooral hun tante lijkt haar aardse leven niet goed achter zich te kunnen laten...



Ik heb weer genoeg gekocht bij het boekenfestijn, al valt het nog mee vergeleken met normaal. Ik kan niet wachten om weer te gaan, gelukkig komt het in september alweer bij me in de buurt. Gaan jullie ook altijd naar het boekenfestijn en wat vinden jullie van deze boeken?






1 opmerking:

  1. Ik ben dit jaar twee keer geweest (Antwerpen & Mechelen) nu duurt het nog tot begin december voor ik nog eens een keertje naar daar kan. 'De tweeling van Highgate' was heel bijzonder maar mijn favoriete Audrey Niffenegger boek is toch nog steeds 'De vrouw van de tijdreiziger'.

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy