dinsdag 29 juli 2014

Review: Four A Divergent Collection door Veronica Roth


 Ik ben een grote fan van Divergent en ik kon niet wachten totdat Four uitkwam. Nu lees ik bijna nooit Engels, omdat mijn Engels nou niet perfect is, maar ik wilde niet wachten tot de Nederlandse versie. Ik ben blij dat ik niet gewacht heb, want voor mij voelt de trilogie nu echt compleet!


The Transfer flaptekst:
16 year old Tobias Eaton was born in Abnegation. His father, Marcus Eaton, is an Abnegation council member, who is abusive to him. Tobias meets Tori, who administers his aptitude test. He chooses Dauntless as his faction at his choosing ceremony against his father's wishes. Later, he meets Eric, a fellow dauntless initiate, along with his instructor Amar. The latter gives him the name Four, after finding out that he has only four fears.

In het eerste deel lees je hoe de test van Four ging en hoe zijn leven in Abnegation was. Ik vond het interessant om zijn gedachtegang te lezen, vooral hoe hij zelf dacht over zijn vader. Ik vind dat Veronica Roth zijn gevoelens goed naar voren heeft laten komen.

The Initiate flaptekst:
Tobias "Four" Eaton goes through his Dauntless initiation stages, as well as getting his first tattoo and completing an epic dare. His understanding of being Dauntless member and the dangers of it develops and he eventually finds his passion in training new initiates.

Dit deel is denk ik één van mijn favorieten. Ik vind het erg leuk om Dauntless te zien in  zijn ogen. Four is natuurlijk niets gewend door Abnegation en ik vond het leuk om te lezen hoe hij Dauntless zag. Ook komen er een paar personages die ik al kende van Divergent en ik vond het grappig om te lezen hoe hen de inwijding doorstaan hebben.

The Son flaptekst:
Tobias "Four" Eaton, a Dauntless member and instructor for non-Dauntless born initiates, tries to find his place in Dauntless society. He suspects that some foul planning is taking place within Dauntless leadership and also discovers a secret from his past which threatens his future.

Dit deel is vrij anders dan de divergent serie, omdat je nooit mee maakt dat Tris een baan krijgt. Je krijgt wel te lezen hoe Four zijn baan krijgt en dit geeft je een kijkje in de samenleving van Dauntless, erg leuk om te lezen.

The Traitor flaptekst:
Set two years after the events of The Son, Tobias "Four" Eaton is starting to get to know Tris, a new transfer initiate from Abnegation. At the same time, he discovers Erudite's plan to attack and kill Abnegation members and makes a plan to save them.

In dit deel komt Tris voor bij de nieuwe groep leden van Dauntless. Ik vind de relatie van Four en Tris super leuk en het stelde me een beetje teleur hoe het beschreven werd vanuit Four zijn ogen. Er komen een paar erg mooie quotes voor over Tris, maar de relatie van Four en Tris stond niet centraal en dat vond ik erg jammer.


Conclusie: Ik geef dit boek een 7,5. Ik vond het erg leuk om te lezen, vooral als achtergrond van triologie, maar er had van mij toch wel wat meer diepgang in mogen zitten. Er gebeurd vrij weinig vind ik.

x Denise

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy