dinsdag 8 juli 2014

Guilty Pleasures


Guilty Pleasures, ik denk dat iedereen ze wel heeft. Boeken die je leest waar je je een beetje voor schaamt. Ik heb drie guilty pleasures van mezelf op een rijtje gezet. Misschien zijn ze herkenbaar voor jullie, maar ik lees ze in ieder geval met plezier.


Kinderboeken
Boeken die bedoeld zijn voor kinderen van 9 tot 12 jaar. Soms lees ik deze boeken nog. Sinds ik klein ben lees ik de boeken van de olijke tweeling. Ik heb ongeveer de helft van de serie in bezit en ik wil hem graag compleet hebben. Soms als ik niets te lezen heb lees ik die boeken opnieuw. Laatst kwam ik boekenseries tegen die ik vroeger ook graag las, dan begint er iets te kriebelen en dan wil ik ze graag nog een keertje lezen. Beetje een sentiment gevoel, denk ik. Die boeken heb ik wel uit in een halfuurtje, dat laat zien hoe makkelijk en dun ze zijn.

Doktersroman
Mijn moeder haalt om de twee weken die kleine boekjes van Lidy van de Poel en ik lees ze ook. Die boekjes staan vol met spel- en typfouten en het verhaal is zo voorspelbaar als wat, toch geniet ik nog regelmatig van die verhalen, terwijl de kwaliteit als ik kritisch lees heel slecht is.

Chicklits
Dit vinden vele van jullie misschien niet in dit rijtje thuis horen, maar ik vind de boeken vaak voorspelbaar en weinig diepgang hebben. Toch geniet ik nog regelmatig van een boekenserie zoals Shopaholic! Ze lezen zo makkelijk weg en je hoeft niet ingewikkeld na te denken. Heerlijk!

Dit was mijn lijstje! Hebben jullie er ook eentje? Ik wil trouwens niet zeggen dat deze boeken slecht zijn, want ik lees ze met plezier. 

x Denise



2 opmerkingen:

  1. Ik vind de term 'Guilty Pleasures' nog steeds heel vreemd klinken. Nu ja, de tweede helft snap ik volledig, want valt er niet te genieten bij het lezen van een Chicklit of (in mijn geval) paranormal romance. Soms lijkt het wel alsof we ons hier schuldig om zouden moeten voelen. Ik kan nu eenmaal veel meer genieten van een ontspannend boek dan één van die boeken die je MOET gelezen hebben. Dus focus ik me op het tweede deel van de uitdrukking én tracht de eerste helft te negeren. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa, ik heb ook 3x de naam willen wissen, maar ik wist niet hoe ik het moest noemen. Daarom heb ik maar benadrukt, dat ik de boeken wel met plezier lees.

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy