zaterdag 31 januari 2015

SSS | Super 6 boekenwinkels

Ten eerste, de kans dat deze boekenwinkels bij je in de buurt liggen is klein. De kans is sowieso al klein dat de boekenwinkels überhaupt in Nederland liggen. Ik ben dan ook het meisje dat wanneer ik op vakantie ben, naar een boekenwinkel zoek, maar bij mij thuis nooit ga. Niet dat ik niet wil hoor, ik ging vroeger vaak naar De Slegte, maar die bestaat niet meer. En daarmee stopte de de laatste boekenwinkel in Maastricht waar ik nog kwam.
Oké, begrijp me niet verkeerd hiermee, want Maastricht heeft een prachtige boekenwinkel. Boekhandel Dominicanen is daadwerkelijk prachtig en mooi, maar ze verkopen te weinig Engelse boeken voor mijn smaak. Ik ben een heuse Engelstalige boekenliefhebber, en daarmee voldoet deze boekhandel gewoon niet aan mijn eisen, hoewel het een prachtige en unieke boekhandel is.
1. Strand Book Store (New York City)
Ja, ik hoor jullie al denken, de kans dat we deze boekhandel daadwerkelijk gaan bezoeken is klein. In ieder geval vergeleken met boekhandels wat in de buurt liggen. Maar The Strand Book Store was voor mij gewoon een mooie boekenwinkel, natuurlijk omdat ze superveel Engelse boeken hadden, het liet je vergeten dat je midden in New York City bent en het aanbod. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Maar om eerlijk te zijn, het is geen mooie boekenwinkel, het heeft geen dingen waarvan ik echt zeg, wauw wat mooi. Maar praktisch is ie zeker wel.
US_New-York-City_Strand_Bookstore2. Waterstones (Londen)
Ik weet dat er ook een Waterstones in Amsterdam ligt, daar ben ik ook geweest, maar de Waterstones in Londen vind ik zelf mooier. Wat ook een stuk groter is, dus opzich wel logisch is, maar toch wilde ik het even zeggen. Niets tegen de Amsterdamse Waterstones hoor! Die was ook echt mooi en toen ik daar was ben ik ook goed geslaagd!
3. Mayersche (Aken)
Mayersche-Buchhandlung-Aachen-Buchkremerstrasse2Wees niet bang, dit is de laatste boekhandel die ik noem van het buitenland. Mayersche in Aken heeft voornamelijk Duitse boeken, wat natuurlijk logisch is, maar t
och hou ik er erg van. Ik vind het eigenlijk wel leuk om Duits te lezen, en ze hebben ook veel Engelstalige boeken. Ik ben vorige maand daar geweest, maar toen had ik net de verkeerde dag uitgekozen want het was er zo druk dat ik niets heb kunnen kopen. Tenminste, als ik niet ontzettend lang in de rij wilde gaan staan. Maar goed, daar ging het niet over. Mayersche in Aken is groot, heeft sfeer, ik hou er wel van.
4. Waterstones (Amsterdam)
Waterstones in Amsterdam staat op nummer vier! Ik vond het echt een mooie winkel, maar een beetje klein. Natuurlijk is dat logisch, maar ik vond het toch een beetje jammer. Maar ik vind het aanbod wat ze hebben wel echt heel fijn.
5. Boekhandel Dominicanen (Maastricht)
Het is een ontzettend mooie boekhandel, maar ze hebben niet genoeg van mijn boeken. Wanneer je echter vooral Nederlandstalig leest, is het denk ik echt een geweldige boekhandel. Ik vind het sowieso ook wel een bijzondere boekhandel, aangezien het natuurlijk in een kerk is, maar ik kom er zelf om eerlijk te zijn niet zo vaak, ondanks dat het maar 20 minuten van me vandaan is met de auto.

6. Boekhandel De Dry Coppen (Leuven)
Deze boekhandel in Leuven is klein, maar gezellig. Het is eigenlijk een boekencafé, bij een kop koffie of thee kun je een boek lezen en het dan kopen. Natuurlijk kan je ook gewoon rondneuzen tussen de boekenplanken. Maar sfeer is er zeker bij deze boekhandel!

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy