woensdag 17 december 2014

Dag en nacht TAG

Ik had weer veel zin om een TAG te doen, dus... hier is er weer een! Het heet de dag en nacht tag omdat de eerste letters van de vragen dag en nacht spellen, althans... in de Engelse versie.

1. Lees je 's morgens meer of 's avonds?
's Avonds! Nu komt dit ook omdat ik 's morgens niet uit mijn bed kom, en als ik dan eindelijk wakker ben heb ik vaak nog maar twintig minuten om op te staan en dan moet ik alweer op weg zijn naar school. Maar sowieso, 's avonds voordat ik ga slapen, heerlijk wat lezen...

2. Zijn er boeken die veranderde hoe je over dingen dacht?
Waarschijnlijk wel, al zou ik zo even niets kunnen zeggen. Ik weet dat literaire boeken je aan het denken moeten zetten, en dat hebben ze ook wel gedaan bij mij, maar niet dat ik specifiek zoiets heb van 'wow dat boek veranderde echt veel voor me'. Nu kan dat ook wel komen doordat ik normaal veel boeken lees over moordzaken of YA, en daarbij is dat meestal toch niet zo.

3. YA of niet?
Ja, absoluut! Niet dat ik alle boeken van YA helemaal geweldig vind, maar mijn favoriete boeken zijn toch wel YA!

4. Zijn er personages waarvan je denkt dat ze echt zijn?
Nee, qua dat ben ik echt heel erg 'down to earth'. Boeken zijn boeken.

5. Niemand mag mijn boeken lenen of het maakt me niet uit wie mijn boeken leent?
Nou... het is zeker niet zo dat iedereen mijn boeken mag lenen, maar een paar mensen vertrouw ik daar wel echt mee. Alleen zou ik ze niet aan iedereen lenen.

6. Ruik je wel eens aan je boeken?
Heel soms aan nieuwe boeken, maar niet snel. Het is meer de eerste geur, en dat al maar heel soms. Sowieso boeken die van het boekenfestijn komen nooit raar genoeg.

7. Niet iedereen houdt van boeken... Is dit positief of negatief?
Ja, ik denk wel dat lezen goed is natuurlijk, maar wanneer iedereen van boeken zou houden zou het ook maar saai zijn op de wereld hè? Dus, ik vind het niet zo erg.

8. Ik hou mijn boeken in de beste staat, of toch niet?
Ja, dat probeer ik nu wel! Heel af en toe breek in de rug van het boek, maar bijna nooit (meer). Ik hou ervan als boeken nog goed uitzien, maar als ik boeken al heel vaak heb gelezen mag dat er ook best wel aan te zien zijn.

9. Ik heb teveel boeken! Waar of niet waar?
Waarschijnlijk zal iedereen die mijn collectie nu heeft gezien zeggen: waar! Maar ik vind van niet, verassend genoeg, ik mis nog zoveel boeken! En ik loop wel wat achter met ze lezen ja, maar ze gaan gelezen worden! Dat sowieso!

10. Heb je ooit iets over je boeken heen gemorst, en zo ja hoe?
Nee, niet dat ik me kan herinneren eigenlijk. Terwijl ik helemaal niet zo voorzichtig ben in de buurt van boeken, maar toch is het nog nooit gebeurd.





0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy