maandag 29 december 2014

Boekbloggersenquête 2014 | Terugblik

Ik doe mee met de boekbloggersenquête dus vandaag is het tijd voor een terugblik op 2014!



1. Wat was het beste boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen?
Oeh deze is lastig... Ik denk The Gaudi Key, aangezien ik er geen enkel element in miste en het goed te lezen was. Ik heb er geen recensie over geschreven, maar wel vijf sterren gegeven op Goodreads!

2. Welk boek heeft je het meest teleurgesteld het afgelopen jaar?
Oh, deze is makkelijk! Martin Misunderstood van Karin Slaughter. Ze is zo een goede schrijfster, maar dat boek vond ik echt verschrikkelijk. Ik heb er echt spijt van dat ik het heb gekocht, maar goed.  Er zijn wel meer boeken die me teleurgesteld hebben, maar dit boek vond ik het ergste.

3. Door welk boek ben je het afgelopen jaar aangenaam verrast?
Ik vond ontzettend veel boeken heel goed! Maar ik denk dat het boek wat me het meest verbaasde toch wel Een beetje Liefde is van Amanda Prowse, ook al heb ik dit al een aantal keer verteld, het is ongeveer het eerste boek van dat genre waar ik echt van hou.

4. Als je van alle boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen slechts één titel aan mocht raden..., welk boek zou je dan kiezen?
Dit is gruwelijk! Hoe kan ik nu maar één titel aanraden? Dat is niet te doen. Maar oké, als ik dan toch moet kiezen, en dan kies ik alleen uit de boeken wat op mijn Goodreads staan, dan wordt het toch Perfect People van Peter James. Het liet me namelijk goed nadenken en ik hoor er niet ontzettend veel over, wat ik erg jammer vind.

5. Wat is de beste boekenreeks die je het afgelopen jaar hebt ontdekt?
Volgens mij heb ik alleen The Mortal Instruments het afgelopen jaar ontdekt, en ik vind het ook een goede boekenreeks, dus dan ga ik voor die!

6. Welke nieuwe, veelbelovende auteurs heb je het afgelopen jaar ontdekt?
Om eerlijk te zijn, ik weet het echt niet. Veel auteurs zijn veelbelovend, maar of ze nu echt nieuw zijn? Ik ontdekte ze nu pas, maar genoeg mensen hebben al genoeg van ze gelezen.

7. Heb je dit jaar nog andere genres verkend?
Ja! In plaats van alleen crime en fantasy heb ik ook romantiek gelezen. En dat pakte goed uit!

8. Welk van de boeken die je dit jaar hebt gelezen heeft de allermooiste cover?
Dan moet ik alweer voor The Gaudi Key gaan, ik vond de cover echt ontzettend mooi!

9. Wie is je favoriete personage uit alle boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen?
Emma, uit Stad van hemelse Vlammen. Ze is dan wel niet de hoofdpersoon, of wat dan ook, maar ik hield echt van haar als personage!

10. Welk boek heeft de grootste indruk op je gemaakt in 2014?
Nu ik dit allemaal lees en probeer te beantwoorden merk ik wel dat ik volgend jaar beter moet gaan bijhouden welke boeken ik het hele jaar door lees! Ik vind dat Cry Mercy van Mariah Stewart wel veel indruk op me heeft gemaakt, dus ga ik voor dat boek!

11. Welk boek had een scène die je zo enthousiast maakte, dat je niet kon wachten om er iemand over te vertellen?
The Maze Runner, sowieso! Ik kon echt niet wachten totdat ik het kon vertellen, maar ik moest wel. Niemand anders had het boek al gelezen om me heen.

12. Wat is je favoriete relatie uit de boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen?
Ik hou sowieso het meeste van romantische relaties in boeken, die duidelijk vriendschap laten zien. Maar toch vind ik dit erg lastig om zo te zeggen. Ik vond ik het boek The Expats de interessantste relatie zitten, maar daar wil ik verder niet te ver over uitweiden.

13. Wat is het beste boek dat je hebt gelezen op basis van een recensie?
Ik lees boeken eigenlijk niet op basis van recensies, maar echt alleen als ze me interessant lijken. Vaak heb ik dat boeken wat vele helemaal niets vinden, mij wel super erg aanspreken en andersom. Ik zoek wel op hoe het boek staat op Goodreads en lees recensies van andere mede boekenbloggers, maar ik probeer zo min mogelijk te lezen als ik zelf het boek nog wil lezen.

14. Welk boek zou je het allerliefst terug willen zien in de bioscoop, en met welke acteurs in de hoofdrollen?
The Iron Trial! Ik zie dit boek zo in een filmversie en het lijkt me geweldig! Maar om nou echt acteurs te zeggen vind ik nogal lastig, vooral omdat ze best jong moeten zijn en ik ben niet echt thuis in de wereld van jongere acteurs.





0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy