dinsdag 4 november 2014

Project Positief Tag

Ik heb besloten om ook een tag te doen, de Project Positief Tag! Het is dan wel geen echte boekentag, maar ik heb hem op andere blogs gezien en vond het een leuke tag, dus waarom ook niet? Ik had sowieso nog geen tag gedaan, dus het werd wel eens tijd! Ik hoop dat jullie 'm leuk vinden! 




Wat is je favoriete quote en waarom?
Ik vind een heleboel quotes mooi, ik heb een schriftje met daarin allemaal mooie quotes die ik verzamel. Ook heb ik ed agenda van mijn beste vriendin volgeschreven met mooie zinnetjes, al was er eigenlijk nog te weinig plek om echt alle mooie zinnetjes erin te zetten. 
Het is lastig om te zeggen wat nu echt mijn favoriete zinnetje is, een tijdje is het geweest 
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today.
Ik vond hem echt enorm inspirerend, en dat vind ik nog altijd, maar nu is mijn favoriete quote toch
Do not go where the path may lead, go instead where there is  no path and leave a trail.
Het zinnetje is zo inspirerend, ik hou ervan. 


Welke droom zou je in je leven willen realiseren? Yes you can!
Dit vind ik lastig, ik heb meerdere dromen, ik denk dat iedereen wel meerdere dromen heeft. Ik hou echt ontzettend van reizen, dus ik zou graag naar een heleboel landen toe gaan, een wereldreis maken. Dat is wel echt een droom van me. Iets van de wereld zien, met vriendinnen, met een vriend, met familie, met mensen waarvan ik hou. 
Ook zou ik dolgraag later huisje boompje beestje hebben en is een droom om in het buitenland te gaan studeren, dat wil ik al heel erg lang. Het lijkt me geweldig om voor een tijdje in het buitenland te wonen, daar te zijn en de cultuur te leren, dat land te verkennen. En natuurlijk de taal beter te leren spreken, en de mooiste boekenwinkels daar verkennen. 


Wat betekent geluk voor jou?
Ik denk dat geluk overal in zit, in familie, gezondheid, vrienden, succes, tevreden zijn. Overal kun je wel geluk uithalen en je staat er vaak niet bij stil wat geluk nu eigenlijk is. Je merkt het pas wanneer je ongelukkig bent, dan vraag je je af waarom je het niet eerder merkte dat je toen gelukkig was, maar vaak staan we er dan ook niet bij stil dat we zoveel dingen hebben om gelukkig te zijn. 


Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Mijn beste vriendin Anouk! Ze merkt het meteen als er wat met me is en staat altijd voor me klaar. Ze weet precies wat ze tegen me moet zeggen, waardoor ze me zo weer in een goed humeur heeft. Of een lachbui. Soms lijkt het alsof ze mijn gedachten kan lezen, alsof ze me beter kent dan dat ik mezelf ken. Dat kan wel vaak heel handig uitkomen mocht ik eens in een slecht humeur zijn. Mijn moeder kan dat trouwens ook heel goed, net zoals Maxime, zij laat mij altijd lachen!

Een oude foto, ik kan dus echt totaal niet schaatsen, maar met de hulp van Maxime en Anouk was het toch nog leuk!
Voor wat mogen we je 's nachts wakker maken?
Bubble Tea met sushi, of een van de twee. Of een nieuw boek, wanneer je een hilarische foto moet laten zien of wanneer je Starbucks VIA Refreshers bij je hebt. Maar sowieso bubble tea en sushi, daar ben ik echt verslaafd aan. Helaas ligt er geen bubble tea zaak bij me in de buurt, maar wanneer je het alleen krijgt wanneer je in Londen of Barcelona bent, brengt bubble tea voor mij wel een vakantiegevoel met zich mee. 
En sushi, ja, toen ik het vorig jaar ontdekte was ik meteen verslaafd. Het liefst zou ik iedere week sushi eten, maar dat gaat helaas niet. En Starbucks VIA Refreshers zijn helaas alleen te koop in de Verenigde Staten, terwijl ze oh zo lekker zijn. Ik had meer moeten meenemen toen ik de kans had... 
Niet te vergeten, voor de pasta wat Valeria maakt! Valeria heb ik ontmoet toen ik in Barcelona was en komt uit Italië, en ze maakt de lekkerste pasta wat ik ooit heb gehad. Daar zou je me ook voor wakker mogen maken.


Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?
Door een opmerking van Anouk. Ik weet niet meer precies wat het was, maar het is altijd wel grappig met haar. Waarschijnlijk ging het over 'een van die hilarische foto's', daar hebben we vaak lachbuien om. 

Op welke prestatie ben je ontzettend trots?
Dat ik alleen naar Barcelona ben gegaan om Spaans te leren. Het klinkt misschien raar, maar ik ben echt ontzettend verlegen en dat was best wel een grote stap voor mij. Ik was in het begin wel bang dat ik het met niemand zou kunnen vinden, maar dat bleek absoluut niet zo te zijn. Ik heb geweldige mensen ontmoet, in Nederland, zoals Chauli, maar ook in het buitenland zoals Valeria, Zsófia, Isabel en Lillian. 

Dit ben ik met Zsófia, Isabel en Valeria


Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?
Probeer dingen te doen die uit je comfort zone zijn en maak wat van je leven! Doe wat je leuk vindt en neem de kansen die je krijgt. 







0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy