zondag 2 november 2014

Het is weer tijd voor Nanowrimo!

Nanowrimo, national novel writing month, het is weer zover! Ieder jaar verheug ik me er weer op, hoewel ik de 50.000 woorden nog niet heb gehaald helaas... Hoewel ik vorig jaar goed op weg was, stond het verhaal op dat moment te kort bij mij, ik was te druk bezig met alles weer aanpassen, het lukte me niet. Ik had maar 12.206 woorden gehaald, hoewel ik daarna nog heb doorgeschreven, aangepast, doorgestreept, weer bijgeschreven en toch weer verwijderd.

Ik kon er niets anders van maken, ik was te druk bezig met het verhaal perfect maken, de perfecte beschrijvingen en las het duizenden keren per dag opnieuw, om fouten op te sporen en weg te halen.
Dat werkte gewoonweg niet. Ik had moeten doorschrijven, daarna elementen weghalen en verbeteren, maar door het vele verbeteren had ik er op een begeven moment geen zin meer in. Het werd me teveel. Het was mijn eerste keer dat ik meedeed aan nanowrimo, dus ik zei tegen mezelf dat ik wel mocht falen de eerste keer. En natuurlijk is dat ook helemaal niet erg. Alleen beetje jammer dat ik daarna zoiets had van, ach, ik schrijf de rest van het verhaal wel weer tijdens november. Ik had beter gewoon het jaar door kunnen blijven schrijven.
Want nu sta ik hier, het is november, en ik heb nog geen letter erbij geschreven. Met het excuus dat ik het te druk heb, door mijn bijbaantje, rijlessen en school, maar in werkelijkheid heb ik wel de tijd om te lezen. En ik heb ook wel tijd om te schrijven.
Ik denk dat het schrijven van het verhaal op dit moment niet voor me is weggelegd, maar ik ga vanaf morgen wel echt beginnen aan het verhaal! Nou ja, aan het verhaal... aan het afmaken van het verhaal dan eigenlijk. Het wordt eens tijd.

Doen jullie ook mee aan nanowrimo, of lezen jullie liever verhalen van anderen?







0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy