donderdag 13 november 2014

Bloggers lunch met Cassandra Clare en Holly Black!

Afgelopen zondag was het dan zo ver, op naar de boekenbeurs in Antwerpen! Ik was uitgenodigd voor een bloggers lunch met Cassandra Clare en Holly Black. Toen ik het hoorde kon ik het bijna niet geloven, ik bedoel, Cassandra Clare en Holly Black, en dat bij ons als beginnende boekenblog!

Het was echt enorm druk op de boekenbeurs, anderhalf uur voordat hun signeersessie begon stond er al een enorme rij te wachten. Dit liet me toch wel even heel goed beseffen hoe bekend ze wel niet zijn, want om eerlijk te zijn was ik nogal onbekend met hun boeken.

De rij om boeken te laten signeren nog lang voordat ze zouden komen.



Hun nieuwste boek heet De ijzerproef, en dat had ik dan ook meteen gekocht zodra ik hoorde dat ik naar de bloggers lunch mocht gaan! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet uit heb gelezen, maar  dat heeft niets met het boek te maken. Ik heb het nogal druk met school en met mijn autotheorie-examen, wat ik inmiddels heb gehaald. Maar goed, verder over de bloggers lunch, ik dwaal af.


We werden naar een kamertje gebracht, waar drinken op tafel stond samen met De ijzerproef. We gingen zitten en toen was het wachten op Cassandra en Holly, die iets later waren doordat ze iets waren vergeten. Ik denk dat toen ze binnenkwamen we allemaal wel een beetje verlegen waren, omdat het raar is dat ze opeens daadwerkelijk voor je zitten. Het was wel grappig dat ze beide dezelfde jurk droegen, wat ze altijd doen op signeersessies. Het begon een keer toen ze per ongeluk een keer bijna dezelfde jurk aan hadden toen ze De ijzerproef gingen presenteren bij hun uitgever in New York.

Er werden vele leuke vragen gesteld, waaronder hoe ze nu begonnen met schrijven. Cassandra was niet echt zo'n fan van het begin, ze begon meestal te schrijven bij hoofdstuk 3 of 4, aangezien ze op het einde toch altijd het begin aan het aanpassen was. Het zou gewoon verloren tijd zijn.
Dit liet me wel denken aan mijn nanowrimo, wat overigens nog altijd op 12206 woorden staat, herschrijven, herschrijven en herschrijven, terwijl je niet vooruit komt.


Ze lieten ons ook de cover van het tweede deel van Magisterium-serie zien, maar hier mochten we helaas geen foto's van maken.
Ik vond het wel grappig om te weten dat Cassandra zichzelf blijkbaar graag wil kunnen verdedigen, want het fictieve gadget wat ze het liefste zou willen hebben is de pen van Percy Jackson.

Op het einde mochten we onze boeken laten signeren, maar ik was duidelijk een van de enige die maar één boek bij zich had. We kregen ook nog de hardcover versie van De ijzerproef en deze werd ook gesigneerd. Ik was echt ontzettend blij, ondanks de drukte op de Boekenbeurs.





Feitje: in Amerika is The iron trial door dezelfde uitgever gepubliceerd als Harry Potter, die sinds Harry Potter geen boek meer hadden gepubliceerd over magie.

Wat vinden jullie de leukste boeken van Cassandra en Holly?






1 opmerking:

Copyright © 2014 Three cups of Fantasy